Tuesday, December 17

MAK LIMAH IKUT PULANG



Siapa pernah diganggu makhluk halus?.. Mungkin ada yang tidak percaya kewujudan makhluk yang kita tidak Nampak dengan mata kasar kita. Percayalah kewujudannya, memang ada. Tu la yang sa hairan, kenapa pula sa yang diganggu oleh makhluk - makhluk ini, pi la ganggu orang lain. Maaf sa tak pernah Nampak, tapi pernah diganggu dan menyebabkan fobia yang amat sangat..waaaa takut. 

Sebelum ni Alhamdulilah kehidupan berjalan seperti biasa. Berjauhan dari ibubapa kerna mencari rezeki membuatkan sa hidup berdikari sendiri di Bandar. Bila sa berpindah kerja, kena lagi mencari rumah sewa yang berdekatan. Rumah tu ada 3 bilik, memandangkan 2 bilik lagi kosong sa sewakan kepada seorang pelajar dan seorang guru. Tinggallah kami bertiga dalam umah tu. 

One day.. dah malam dalam jam 8 cam tu, si pelajar ni ajak sa pi makan kat kedai. Kedai makan tu pun bukannya jauh sangat, jalan kaki jer pun. Pas makan balik rumah. Sampai kat rumah tiba – tiba terhidu bau yang amat la busuk. Aik.. siapa la yang punya sampah begini busuk. Busuk sangat – sangat.. tak tahan. Tanya kat si student ni, ada tak bau busuk? Dia kata ada, tapi kalau dia menjauh dari sa dia kata takde, yang sa hairan tu bau busuk tu sentiasa mengekori sa..jeng jeng jeng

Tiba – tiba terdetik di hati sa, huhuii sah ada benda ikut pulang dan masuk rumah..waaaa takut. Tak tau la pa benda tu, yang pastinya kalang – kabut ler pasang bacaan ayat – ayat suci Al – Quran kat laptop si pelajar ni..kelakar lak kalau di ingat balik.. tapi takuttt. Tidur kitaorang kat ruang tamu, tak berani nak tidur bilik. Fobia gak beberapa hari tu, takut makhluk tu bersembunyi kat dalam umah.. Alhamdulilah kehidupan aman balik tapi kami dah tak berani da keluar malam.. Mak Limah kot? Waaa takuttt.

No comments:

Post a Comment