Tuesday, December 17

JIN PAKAI TONCING 4





Alhamdulilah, berkat kesabaran menempuh dugaan dan ujian dari ALLAH ini, kini kehidupan sa kembali normal seperti biasa dalam 99%. Baki 1% lagi, sa masih fobia bila tidur malam sehingga sekarang walaupun sebenarnya makhluk tu dah tak datang mengganggu. Sa bersangka baik dengan ALLAH, syukur alhamdulilah dengan ujian ini sa berubah semakin mendekatkan diri dengan – NYA. Memang semua ini bukan mudah untuk dilalui. Namun usaha serta kesabaran itu penting. 

Kepada yang menghadapi gangguan makhluk halus, kuatkan semangat. Semua ini ujian dari ALLAH kepada kita yang DIA sayang, kita sendiri yang kena berusaha mengubati diri kita. Muhasabah diri, periksa balik diri kita mesti ada sebab kenapa sesuatu berlaku pada diri kita. Jangan biarkan diri kita sentiasa dalam ketakutan. Buat apa nak takut, mereka pun makhluk ciptaan ALLAH juga. Kita lebih santik dan sumil lagi dari mereka kot.. kita boleh makan KFC..mereka tak.. sebenarnya mereka dengki kat kita. Kita  boleh masuk syurga kalau amalan kita baik didunia ni tau.. mereka??

Mesti tertanya – Tanya bagaimana menghadapai gangguan ini? 

1.   Jaga solat 5 waktu. Kalau ada rasa malas – malas..kena lawan.. bayangkan keindahan syurga yang ALLAH janjikan.. tak nak ker?
2.   Bacalah Al- Quran sehari sekali, lagi kerap lagi bagus, jangan jadikan hanya sekadar perhiasan dirumah. Usahakan untuk membacanya.
3.       Zikir.
4.       Muhasabah diri, sentiasa mengingati ALLAH.
5.       Jauhkan diri dari kemaksiatan.
6.       Pelihara aurat, jangan seksi – seksi walaupun dirumah sendiri.
7.       Mandi jangan bogel, meleleh air liur Jin gatal tengok.
8.       Pasangkan bacaan ayat – ayat suci Al – Quran di rumah, kalau boleh setiap hari.
9.       Sebelum tidur, buat lah solat taubat.
10.   Sebelum tidur, bacalah surah 3 Qul, ayat kursi dan doa tidur.
11.   Sebelum tidur, doalah semoga ALLAH memelihara kita dari gangguan makhluk – makhluk halus.
12.   Kalau rasa takut nak tidur, dengar bacaan ayat – ayat suci Al – Quran sampai terlena.
13.   Usahakan bangun solat tahjjud.

Minta maaf sangat – sangat. Sa ni bukan ustazah, tapi  ini lah yang sa amalkan sehingga kini. Alhamdulilah, sa anggap ini semua ujian dari ALLAH supaya sa sentiasa mendekatkan diri kepada-NYA.

No comments:

Post a Comment