Tuesday, December 17

JIN PAKAI TONCING 1



Cerita Mak Limah tu dah lama dah, yang terbaru ni di ganggu Jin la pula, ni la ujian ALLAH untuk orang yang istimewa. Dari apa yang sa baca, sa diganggu Jin Asyik yang tergoda dengan sa. Agaknya sa ni comel sangat.. masam santik jer, masam sumil jer. Memang sumil pun. Mungkin ada yang pernah diganggu ni?.. masih lagi di ganggu?.. korang baca la pengalaman sa menghadapi gangguan ini mungkin sedikit sebanyak memberi sedikit  motivasi bagi yang masih lagi di ganggu. Baca jangan tak baca.

sumil macam ni..tau

Malas da nak sewa rumah sebiji, sa membuat keputusan berpindah mencari bilik sewa yang tidak jauh dari tempat kerja. Pergi kerja pun Cuma 10 minit jer berjalan kaki. Tinggal lah sa menyewa dengan seorang janda anak 1. Sa sebenarnya tak nak mengganggu kehidupan orang, sa Cuma mampu memandang kemaksiatan yang berlaku dalam rumah sewa baru ni. Pada mulanya mak janda ni cakap semua perempuan jer yang tinggal di rumah tu. Tetiba – tiba, ada pula jantan dia bermalam kat umah.. maksiat. Sa langsung tak pernah cerita dengan keluarga sa yang rumah sewa baru ni macam tu punya teruk. Sa nekad juga tinggal di sini dan bertahan tinggal di sana selama 6 bulan, yang penting jangan sa di ganggu dah. Alhamdulilah.. sa selamat dari diganggu oleh manusia di rumah tu, tapi tak selamat dari diganggu Jin gatal.

Rumah tu ada 3 bilik, bilik yang sebelah pun sama juga ceritanya. Sesuka hati mereka membawa jantan bermalam dirumah. Teruk betul kehidupan mereka itu, halal haram sudah tidak dipedulikan lagi. Ayat suci Al – Quran tak pernah kedengaran. Sa sendiri pun kena tempis jadi macam malas – malas nak beribadah pada ketika itu. Hati jadi keras duduk dirumah yang ada buat maksiat ni.

No comments:

Post a Comment