Sunday, December 15

I LOVE U



Kuliah sudah bermula pada minggu ini, namun sa masih lagi belum ada rasa semangat untuk ke kuliah. Fikir – fikir gak, apa hal lak ni. Kalau dulu bukan main semangat lagi sampaikan satu semester langsung tidak pernah ponteng kuliah. 

Mungkin juga disebabkan oleh kuda putih kesayangan sa di sondol dari belakang pada hari pendaftaran minggu lalu. Memang sedih sangat – sangat sebenarnya, baru 9 bulan bersama kuda putih dah cedera . selama ni bukan main jaga lagi, calar pun tak nak, kalau boleh tiap hari berkilat. Inilah kenderaan pertama yang sa ada, maunya tak sayang.

Masa kena sondol tu sebelum keluar dari kereta memang tak rasa apa. Bila keluar terpandang jer pintu belakang emmm.. terus rasa nak nangis je. Semangat pun terus tada. Cina yang sondol ni lak tak tau malu, boleh pula dia salahkan sa. saja la tu dia nak mengelak dari kesalahan dia dan saja jak nak buli orang pakai stiker P merah. Dia yang sondol sebab mengekori terlalu dekat. Malas nak bertekak, sa pun dah takde semangat nak kata apa sa langsung tak minta pun ganti rugi. Apa yang penting, bukan sa yang sondol.

Beberapa hari juga la memikirkan begitu banyak kereta, nape kuda putih yang kena sondol. Muhasabah diri, syukur Alhamdulilah ALLAH bagi kesempatan lagi hidup dengan kerosakan kuda putih yang sedikit. Kejadian ni juga memberi pengalaman dan kesedaran sa dalam pemanduan di jalan raya. Selama ni rasa macam memandu dengan penuh hati – hati dan cermat. Peringatan juga dengan diri sendiri  dan cina tu sebenarnya, supaya kalau memandu jangan terlalu dekat dengan kereta hadapan, jaga jarak.

InsyaALLAH, cuti nanti barulah hantar pergi bengkel. Nak kuda putih comel macam dulu – dulu.. cian kuda putih. Dia la teman paling setia, kemana saja dengan dia. Sedia berkhidmat, berhujan, berpanas, ribut taufan melanda, kilat sabung meyabung, naik bukit, turun bukit,  jalan jauh, jalan dekat – dekat  pun dengan dia…ekeke. I love u kuda putih

Adik bergambar disisi kuda putih pada hari pertama kali sa memandu bawa kuda putih balik rumah.. teruja sangat - sangat time ni.

No comments:

Post a Comment