Tuesday, December 17

JIN PAKAI TONCING 3



Abang sarankan sa berjumpa dengan seorang ustaz ni. Di sini Allah uji sa lagi. Ustaz ni entah ler, dia nak sa datang berubat sebanyak 21x.. boleh – boleh dia kata sa ada SAKA?.. terkejut teman mendengarnya.  Pas tu kan kali yang ke – 21 tu sa kena bawa air hujan tapi nak yang tadah masuk bekas terus, bukan air hujan kat tangki…ah sudah satu hal lagi. Cara dia mengubat pun pelik – pelik, dia suruh kita ni membelakang dia, pas tu dia baca – baca akhir sekali dia pi tepuk belakang kita ni.. kuat pula tu.. memang pelik.. tapi sa teruskan juga sampai habis 21x. Langsung tada perubahan keatas diriku.. makhluk itu ketawa sampai pecah perut terguling - guling kot tengok sa berubat dengan ustaz ni.


Yang kelakarnya tu..ekeke.. entah hari yang keberapa kali da sa datang berubat. Ustaz ni kalau kita nak berubat dengan dia, upah dia memang la duit tapi ikut keikhlasan hati kita nak bagi berapa. Diluar pusat perubatan dia ni ada air botol yang kita boleh beli dengan harga rm1 sebotol untuk di bacaakan oleh ustaz ni nanti jadi kita boleh bawa pulang untuk diminum. Tiap kali datang sa selalu beli 2 botol, 21x datang, dirumah terhimpun 42 air botol ekeke.. tak habis minum. Diluar pusat perubatan juga disediakan sampul surat. Sampul ni untuk kita isi derma ikhlas kita tu. Boleh – boleh pula masa dia mengubat sa, mulut dia membaca ayat – ayat tapi sambil tangan dia membuka sampul – sampul wang derma ikhlas tu, sa tak Nampak tapi sa dengar bunyi - bunyi..ekeke.. dugaan untuk ku.

Adik sarankan sa berubat dengan ada lagi seorang ustaz ni, tak jauh dari rumah. Adik pun risau sebenarnya, lebih – lebih lagi bila ada benda macam kena semut – semut kat belakang badan.  Ada sekali tu sa suruh dia bacakan surah sambil pegang tempat tu, memang macam bertambah pula semut – semut tu. Sa pergi  seorang diri. Mula – mula sampai tu, ramai juga pesakit. Macam – macam kerenah para pesakit ni, ada juga yang cuba bawa sa bersembang, yang sa pula cam takut – takut tapi sa kuatkan semangat. Sampai giliran sa, sa cerita la dengan ustaz tu yang sa diganggu. Dia suruh sa pejam mata, dia baca ayat – ayat Al - Quran. Perasaan masa tu sayu je, rasa nak nangis pun ada juga tapi sa tahan, badan pun rasa lemah.  sa boleh rasa ada sesuatu keluar dari jari – jari dan badan sa secara perlahan.. percaya tak? 


No comments:

Post a Comment