Monday, February 10

SERONOKNYA

Sepi jer ya blog Cik Afra ni.. da buat draf cete..tapi tak sempat la pula nak bagi masuk.. ekeke



Beberapa hari ni kedinginan terasa pada waktu malam, menurut laporan kaji cuaca ini akan berterusan selama seminggu dengan cuaca 22°C.. pehh sejuk sangat – sangat sabah sekarang. Teringat kesejukan kundasang yang baru saja sa dan keluarga kunjungi minggu lalu. Agaknya kundasang yang sedia maklum kawasan sejuk akan mengalami cuaca yang lebih sejuk dari biasa.

Perjalan kami sebenarnya sudah agak lama dirancang. Kebetulan adik yang berada di Johor balik bercuti, semua pun rasa nak berjalan dan pakat – pakat ambil cuti akhirnya jadi juga rancangan. Alhamdulilah, perjalanan kami pada hari itu berjalan dengan lancar dengan cuaca yang merestui perjalanan kami. Dengan ahli seramai 21 orang termasuk makcik - makcik, nenek dan sepupu – sepupu kami konvoi menaiki 5 buah kereta. 
Kabus yang dingin

Kali pertama kuda putih menaiki perjalanan berbukit, meraung sungguh dia sepanjang perjalanan.. kesian. Pelik sungguh sa, belum pun sampai beberapa meter ketinggian dari paras laut telinga sa sudah mengalami tekanan. Cara mengatasinya, kunyah lah gula – gula getah sepanjang perjalanan. Sungguh sadis, kali pertama sa memandu seperti pelumba kereta F1 di litar lumba..ekeke, jalan berliku – liku, naik bukit dan turun bukit sampai sakit lutut teman asyik tekan break. Dari jauh sudah kelihatan puncak gunung kinabalu dorang yang kat belakang da sibuk tangkap gambar. Bila sudah sampai ke satu lagi paras ketinggian, kabus tebal menyelubungi jalanraya. Seronoknya, keluarkan tangan dan merasa dinginya kabus.

Dari kejauhan
 Biar gambar berbicara...

Rumah penginapan yang terbaik

Adik - adik, mak dan kakak

Puncak Kinabalu dari jarak dekat

Kabus di kaki gunung



No comments:

Post a Comment