Saturday, July 27

MAAF..



Maaf ketelanjuran kata - kata yang menyinggung perasaan. 
Sezarah pun tiada terniat untuk menguris perasaan orang lain.. 
langsung tidak berniat pun.
Ya ALLAH..sesungguhnya aku takut 
takut dengan kemurkaan MU
sesungguhnya aku takut..
menghampiri dosa - dosa dan kemaksiatan,

Aku adalah bakal jenazah,
alangkah takutnya aku dengan kematian,
kematian yang membawa bersama
dosa - dosa dan kemaksiatan selama ini ku perbuat
mungkin dosa - dosa yang terdahulu pun belum lagi ALLAH ampunkan
sesungguhnya aku cuma ingin menjaga dan memperingat diriku
agar jangan ALLAH campakkan aku kedalam api neraka
aku tidak mahu..aku takut.

bila aku berbicara soal agama, dosa dan pahala, syurga dan neraka, 
maaf aku bukan orang layak membicarakannya,
cukuplah apa yang aku tahu untuk membenteng diri agar jangan jauh dari mu Ya ALLAH
sesungguhnya hanya ALLAH saja yang mengetahui,
apa yang tersirat dalam hati ini.





1 comment: