Thursday, August 29

ZARA ARISSA



Amboii.. nama artis mana pula ni? Ekeke.. maaf, ni bukan nama artis tetapi nama baby girl baru dalam keluarga besar sa. Alhamdulilah, semalam 27/08/2013 (selasa 8.30 mlm) kakak sulong selamat melahirkan baby girl di hospital likas. Ini adalah anak ke - 4 kakak. Sebelum ni dia berharap baby dalam kandungannya  adalah baby boy kerna sekarang dia Cuma ada sorang anak lelaki. Tapi kami ternanti – nanti juga kehadiran baby girl baru. Belum lagi ni berkesempatan menjengah. Tahun 2013 ni saja kami sekeluarga menerima 3 orang ahli baru bermakna suda 8 orang anak buah sa, harap – harap ahli akan bertambah terus. Lagi ramai lagi bagus.. meriah suasana dengan kerenah masing – masing.

Sejak mengandungkn  anak ke- 3 dulu, keadaan penyakit asma kakak amat teruk. Kini mengandung anak ke – 4 sudah beberapa kali dah dimasukkan ke hospital  beaufort dan hospital menjadi rumah keduanya. Bulan puasa hari tu, penyakit asma nya agak teruk sehingga terpaksa dihantar ke doktor pakar hospital likas. Balik dari kerja jak, sa lah yang datang menjenguk dia membawa juadah berbuka puasa, sambil sa berbuka puasa di wad, orang sakit makan sikit jer..berselera makan tapi perut da penuh..cian ekeke.

 Tinggal seminggu lagi kakak mau bersalin, dapat sms dari dia minta dicarikan nama baby boy dan baby girl yang mudah nak di sebut, mudah diingat dan ada maksud yang baik. Alahai.. emm makcik ni juga yang jadi tukang cari nama terbaik untuk anak – anak buah tersayang, satu penghormatan ni. 

Ahad lepas baru sa kalang kabut mencari nama baby, masa tu dengan mod yang tak berapa nak ok. Memang mod tak ok masa tu, usahakan juga mencari yang sesuai. At last jumpa la nama baby boy (dirahsiakan untuk masa depan yang gemilang..ekeke) dan baby girl Zara Arissa. Zara bermaksud puteri dan Arissa bermaksud kuat azam. Tetapi telah ditokok tambah dan diubah suai pula oleh kakak dan abang ipar..akhirnya menjadi Nur Ezara Arrisya. Apa – apa pun makcik Afra kesayangan yang paling cute ni doakan, semoga Zara Arissa menjadi anak yang solehah, kuat imannya, dengar cakap mama dan abah, lemah lembut tutur katanya, bijaksana, dan semoga hidupmu sentiasa dalam lindungan ALLAH..aminn. 


No comments:

Post a Comment