Thursday, October 12

TAK SERAM 1

Selalu Tok Guru aku yang selalu keluarkan cerita - cerita seram di facebooknya... seronok rakan - rakan facebook membaca termasuk aku... ekekek... kalau dia post malam bermakna esok pagi la baru aku membaca ekeke... takut tak dapat tidor malam sebab siap ada lukisan dah sekarang ni...ekeke...

Cerita ni mengenai adik ipar isteri kepada adik lelaki ku. Dulu aku dan mereka sama - sama tinggal serumah kini sesudah aku berkahwin, aku tinggal dirumah ayah mertuaku. Entahlah aku pun tak tau sejak bila adik ipar ku ini mula sakit - sakit dan selalu kerasukan. Sudah banyak tempat adik ku bawa berubat namun semakin kerap benda itu mengganggu. Sehingga adik ku berhenti kerja disebabkan tidak sanggup meninggalkan isteri & anak - anak apabila diarahkan pindah bertugas ke Kelantan. Dia cuma mampu bertahan 2 bulan bertugas di Kelantan kemudian merayu minta ditugaskan kembali ke Sabah namun rayuan tidak dapat  dipertimbangkan. Jalan terbaik baginya adalah berhenti kerja walaupun gaji lumayan. Adik kata rezeki ada dimana - mana, keluarga lebih penting.

Semasa adik di Kelantan, ketika itu kandungan ku dalam 6 bulan. Awal pagi sedang aku dan suami dalam perjalanan menuju ketempat kerja tiba - tiba adik call minta aku singgah kerumah kakak iparnya untuk melihat - lihat adik iparku yang keseorangan dan sedang kerasukan ketika itu. Sampai saja aku dirumah mereka, aku lihat adik iparku terbaring dengan tangan terketar - ketar. Aku memanggil namanya, dia tidak menyahut malah memarahi aku. Entah mana datang kekuatan aku ketika itu, aku bawa dia bercerita. Dalam masa yang sama aku dah syak ada sesuatu masuk kedalam tubuh adik ipar ku ini.

Adik ipar : kamu mau bawa aku jumpa ustad kan? (dengan nada marah)

Aku : Ehh.. mana ada, aku mau ajak kau pergi soping mall beli baju baru.

Adik ipar : kamu tipu.. kamu mau bawa aku jumpa ustad..

Aku : tidak lah... mau bawa kamu jalan - jalan

Adik ipar : Aku suka suami dia ni, aku mau dorang bercerai, aku mau kawen dengan suami dia ni

Aku : Buat apa ko suka suami orang... dia sudah ada anak isteri

Adik ipar : aku mau dorang bercerai

Suamiku : Ya kami mau bawa kau jumpa ustad sana masjid

Tiba - tiba suamiku masuk campur... ekeke.. terus hilang getar badan adik ipar ku.. aku syak makhluk tu lari pergi kerana takut. Keadaan adik iparku pulih sedikit. Aku minta adik iparku  tukar pakaian lebih elok dan bertudung. Adik ku berpesan agar membawa ia ke masjid untuk minta di rukyahkan oleh ustad... ok nanti sambung lagi cerita pasal di masjid.. ekeke 







No comments:

Post a Comment