Monday, June 3

Pikacu holiday



Yes..yess..yesss..a’ah cuti kamaatan selama 2 hari bersambung dengan cuti hujung minggu bermakna cuti sa selama 4 hari..dan pastinya destinasi percutian adalah BALIK KAMPUNG. Percutian balik kampung sa kali ni berbeza dari sebelum – sebelum ni. Selalu tumpang kereta abang balik kampung, sekarang sa kena drive sendiri si “KUDA PUTIH” kesayangan sa. First time drive sendirian dari Kota Kinabalu ke Beaufort. Disebabkan bergerak awal pagi, alhamdulilah perjalanan berjalan dengan lancar dan memakan masa dalam 1 jam setengah (kerr..aku yang bawa laju..wekeke)

Balik kampung pada kali ini sa membawa “PIKACU” hamster kesayangan Ms. Herlina. Cian Pikacu terpaksa mencari ibu angkat untuk minta dijaga. Sa sebenarnya takut Pikacu menggigit dengan giginya yang panjang tu. Langsung sa tidak berani menyentuhnya.  Bila sampai di kampung, adik dan anak – anak buah sa suda menanti. Menanti Pikacu sampai..amboi bukan main terujanya dorang dengan kehadiran Pikacu.

Pikacu yang comel




Pikacu ni terlalu comel, cute, senang di jaga dan suka di belai. Bukan saja anak – anak buah yang suka, rupanya abang sa  sekali yang suka membelainya. Abang sa tukar nama Pikacu jadi “si Bunsod”. Lor..Bunsod? Bagi suku kaum Bisaya, perkataan Bunsod tu bermaksud “tidak rapi” tengok la bulu si Pikacu ni yang tidak rapi tu. Paling bestnya Pikacu ni suka makan sayur kobis dan kuaci. Memang famili sa sukakan binatang peliharaan terutama kucing, di rumah sa jak ada 4 ekor kucing comel dan montel bernama Milan, Simbee, Maru Chan dan Cincan.

Esok Pikacu akan diambil balik oleh ibunya. Mungkin ada kawan - kawan yang berminat memelihara hamster macam Pikacu ni. Tidak juga susah mau menjaga, bagi makan, tukar habuk di dulang najis,  bersihkan bulu dan berilah kasih sayang. Tadi pagi sebelum sa keluar rumah mau pi kerja, menjenguk kejap tengok Pikacu, dan membelainya..cian berdiam diri jak dia di penjuru sangkar. Mungkin dia rindu dibelai – belai oleh anak – anak buah sa atau pun dia rindu dengan Ms. Herlina.

buat muka sedih..








No comments:

Post a Comment